Dag 4: Egersund

14 juli 2023 - Egersund, Noorwegen

Omdat de camping in Mandal dus al helemaal vol zit, gaan we direct op weg. Eerstvolgende stop is Egersund. Onderweg al veel van de omgeving van Noorwegen bekeken. Wat een mooie en ruige omgeving. Op weg naar Egersund tanken we en vinden we een grote supermarkt. Direct even boodschappen doen dus.

Na de boodschappen rijden we door naar Kvasfossen. De grootste waterval van Zuid-Noorwegen waar ook een museum bij zit met een tunnel voor zalm waar je kunt zien hoe ze de rivier omhoog zwemmen. Het is nog geen broedseizoen voor ze, dus helaas zit er weinig zalm in de tunnel al kunnen we er wel een paar zien. De waterval zelf is erg indrukwekkend! Wat een watergeweld. Foto’s volgen later.

Na Kvasfossen gaan we door naar de camping. Ook genaamd Sandnes Camping, maar nu in Egersund. Daar staan we wat dichter op elkaar, maar wel ook fijne voorzieningen. Hele grote douches, keuken, midgetgolfbaan (dit keer wel uitgetest) en een binnen verblijf met een grote tafeltennistafel. Rosalie en Reinier wilden dat wel even uitproberen.