Dag 5: Trollspiken en naar Stavanger

15 juli 2023 - Egersund, Noorwegen

Vlakbij onze camping in Egersund kun je heel mooi wandelen. In Noorwegen een hele bekende plek, namelijk Trolsspiken. Letterlijk vertaald: de penis van een trol. Trollen zijn een soort mascotte van Noorwegen en die vind je dus overal. Wat hier wordt bedoeld is een rots die (met enige fantasie) die vorm wel heeft. Het belooft een hele mooie omgeving te zijn, dus we zijn benieuwd. De ochtend begint echter wel met veel regen, dus we beginnen pas om 12.30 uur aan de wandeling. Gelukkig hebben we ook goede regenjassen en wandelschoenen gekocht. Die zijn hier wel echt nodig. Ook tijdens de wandeling regent het namelijk af en toe. Maar wat een mooie natuur!

IMG_7893IMG_7896IMG_7900IMG_7901IMG_7904IMG_7906IMG_7917

Na de wandeling rijden we via de kust door naar Stavanger. We willen daar op een stads camping staan. Vanuit die camping kun je namelijk in nog geen half uur naar het centrum van Stavanger lopen. Ook rijdt er vanuit de camping een bus. Uiteindelijk zijn we net op tijd, want we hebben het laatste plek van de camping! Vanavond ook wel weer wat regen, dus we eten in de camper. Het is een grote camping en je kunt hier goed zien dat Noorwegen echt een camper land is geworden…