Dag 13: Van Alesund naar Dombas via Trollstigen

23 juli 2023 - Dombås, Noorwegen

Het meest noordelijke gedeelte van onze reis hebben we helaas gehad. Het tijd om rustig terug richting het zuiden te vertrekken. Maar niet zonder een van de mooiste wegen van Europa te doen rijden: de Trollstigen. Zie hiervoor ook: Droomplekken. In totaal zijn het 11 haarspeldbochten midden tussen 2 gebergtes.

We hebben besloten om deze week bergafwaarts te doen, aangezien dat beter in onze route past en je zo ook goed van het uitzicht kunt genieten. Echt een hele mooie weg waar we erg van genieten!

IMG_8043IMG_8045IMG_8047IMG_8048IMG_8050IMG_8051IMG_8053IMG_8055

Na deze adembenemende rit halen we onderaan een ijsje waar de meiden bij een speeltuin even lekker los kunnen. Vervolgens rijden we door richting het zuiden. We proberen te wildkamperen. Na op het eerste gezicht een mooi plekje te hebben gevonden, blijken daar koeien te lopen. Ook veel koeienvlaaien naast de camper. We besluiten om toch maar naar de camping door te reizen om ‘s nachts niet wakker te worden van krabbende koeien. Daar regen, maar wel een mooi uitzicht.

IMG_8064IMG_8065IMG_8067

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart van der Pol:
    24 juli 2023
    Wat een mooie omgeving!!!